نت پرونده ریجکتی

نت پرونده ریجکتی


نت آفیسر یا نت پرونده ریجکتی ویزا کانادا چیست؟

اداره مهاجرت کانادا این امکان را برای آن دسته افرادی که ویزا کانادا آن‌ها ریجکت شده است ( اقدام برای نت پرونده ریجکتی ) فراهم آورده تا نت آفیسر ریجکتی پرونده که به اصطلاح انگلیسی آن GCSM  یا ATIP Note نیز می‌گویند را دریافت نمایند. این نت یادداشتی تخصصی و الکترونیکی است که توسط آفیسر اداره مهاجرت که مسئول رسیدگی به پرونده هر فرد می‌باشد قرار داده خواهد شد. در نت ‌آفیسر تمامی دلایلی که باعث شده ویزا افراد ریجکت شود ذکر خواهد شد.

اداره مهاجرت کانادا این امکان را فراهم آورده است تا تمامی افرادی که از برنامه‌های گوناگون کانادا مانند: برنامه‌های اقامتی، برنامه‌های تحصیلی و همچنین ویزاهای توریستی ریجکت شده‌اند بتوانند از ریز دلایلی که باعث شده آفیسر اداره مهاجرت به این نتیجه برسد که با صدور ویزای آن‌ها مخالفت کنند، قرار بگیرند.

معمولا نت آفیسر در حدود 40 الی 50 صفحه از تمامی دلایل ریجکتی شامل می‌شود که دریافت آن قطعا کمک بسیار زیادی برای افرادی که قصد اقدام مجدد را دارند خواهد بود.

از زمانی که افراد سفارش خود را جهت دریافت نت ریجکتی ویزا ثبت نمایند، 4 الی 6 هفته زمان خواهد برد تا جواب نت آفیسر توسط اداره مهاجرت کانادا ارسال گردد.

شما می توانید نت آفیسر یا پرونده را برای انواع ویزاهای زیر درخواست دریافت کنید:

  • پرونده های تحصیلی
  • پرونده های توریستی
  • پرونده های اقامتی
  • اجازه کار
  • پرونده اسپانسرشیپ همسر
  • پرونده های پناهندگی

شما همچنین می‌توانید کپی مدارک سابمیت شده را از اداره مهاجرت دریافت کنید. این مورد به ویژه مناسب افرادی است که نماینده و یا وکیلی داشته‌اند و می خواهند بدانند چه مدارکی در پرونده آنها قرار داده شده است.  چون در بسیاری از موارد مشاهده شده است که متاسفانه مدارک جعلی و نادرست بدون اطلاع خود فرد متقاضی در پرونده قرار داده شده است و ممکن است در اقدام مجدد تناقض در مدارک وجود داشته باشد که می‌تواند منجر به منع نمودن فرد متقاضی به مدت 5 سال جهت دریافت هرگونه ویزا کشور کانادا شود.

همچنین گاهی مشاهده شده است که که متاسفانه برخی از موسسات مدارک فرد دیگری را در پرونده قرار داده‌اند که با دریافت مدارک می‌توان از این موضوع مطلع و با ارایه توضیحات نسبت به اصلاح آن در سیستم اداره مهاجرت اقدام نمود.

مهمترین ویژگی نت آفیسر این است که شما از دلایل ریجکتی ویزا خود با خبر می‌شوید که در نتیجه می‌توانید با کمک وکیل خود و تفسیر صحیح و رفع نواقص دلایل ریجکتی اقدام مجدد نموده و یا اگر تصمیمی‌به شکایت در دادگاه دارید با اطلاع دقیق از پرونده خود این کار را انجام دهید.

دریافت نت آفیسر

درخواست نت آفیسر ATIP) یا (CAIPS می‌بایست از طریق فردی که شهروند و یا مقیم کانادا می‌باشد صورت پذیرد وزمان دریافت در حدود 4 الی 6 هفته می‌باشد. این گزارش به صورت الکترونیکی برای فرد و یا نماینده او ارسال می‌شود.

اگر مقیم و یا شهروند کانادا نمی‌باشید می‌بایست وکیل و نماینده شما برای درخواست نت آفیسر اقدام کند که این فرایند از طریق درخواست رسمی ‌و با ارسال فرم‌های مربوطه به اداره مهاجرت انجام می‌شود. برای ثبت درخواست نت آفیسر باید شماره پرونده (File Number) فایل ریجکتی خود را داشته باشید. هم چنین مشخصات وکیل یا نماینده کانادایی شما می‌بایست ارایه و از طرف دولت کانادا تأیید شود و سپس نت آفیسر از طریق ایمیل به وکیل شما ارسال می‌شود. نت پرونده به شما کمک می‌کند تا با آگاهی از دلایل ریجکتی خود و تحلیل درست نسبت به رفع نواقص پرونده خود اقدام تا شانس بالاتری جهت دریافت ویزا در دفعات بعدی داشته باشید.