شرایط ویزای تحصیلی کانادا و وضعیت اقامت و اخذ تابعیت پس از تحصیل

شرایط ویزای تحصیلی کانادا و وضعیت اقامت و اخذ تابعیت پس از تحصیل


شرایط ویزای تحصیلی کانادا و وضعیت اقامت و اخذ تابعیت پس از تحصیل

تحصیل در کانادا با استفاده از ویزای تحصیلی کانادا به تنهایی منجر به اخذ اقامت دائم کانادا نمی شود ولی همان گونه که ذکر شد بعد از فارغ التحصیلی این امکان برای فرد متقاضی مهاجرت به کانادا فراهم می آید که برای مدت زمانی معین در کشور کانادا اقامت داشته باشد و کار مناسبی را بیابد. بعد از فارغ التحصیلی به شخص این اجازه داده می شود تا کاری تمام وقت داشته باشد و در صورتی که تمامی هزینه های زندگی خود را تامین نماید و با پرداخت مالیات و عمل نمودن به تمامی وظایف شهروندی و رعایت قوانین، بعد از 3 الی 5 سال موفق به اخذ اقامت دائم کانادا گردد. 3 سال پس از اخذ اقامت دائم نیز فرد می تواند تابعیت و پاسپورت کانادا را دریافت کند. 

پاسخ به سوالات متداول در زمینه ویزای تحصیلی کانادا

✅ شرایط ویزای تحصیلی کانادا برای تحصیل در دانشگاه های این کشور چیست؟

در مقاطع مختلف نیازمندی های مختلفی باید بر آورده شود، اما عموماً مدرک زبان آیلتس و گپ تحصیلی کمتر از 4 سال برای اخذ ویزای تحصیلی در کشور کانادا مورد نیاز است.

✅ آیا اقامت تحصیلی کانادا می تواند به اقامت دائم این کشور منجر شود؟

پس از پایان تحصیل به شما بین 9 ماه تا 3 سال فرصت داده می شود تا در کشور کانادا به جستجوی کار بپردازید و از طریق کار اقامت دائم کانادا را کسب کنید.

✅ آیا تحصیل در دانشگاه های کانادا رایگان است؟

دانشگاه های کانادا شهریه دارند اما در صورت گرفتن بورسیه می توانید رایگان تحصیل کنید.

✅ برای اخذ بورسیه تحصیلی از کانادا چه شرایطی باید داشت؟

بورسیه تحصیلی عموما در مقطع دکترا اعطا می شود. متقاضیان باید رزومه علمی قوی شامل مقالات ISI، مدرک زبان با نمره بالا، معدل بالا و … ارائه دهند.

✅ چگونه ویزای تحصیلی کانادا بگیریم؟

برای اخذ ویزای دانشجویی کانادا باید ابتدا از یکی از دانشگاه های این کشور پذیرش بگیرید. بخش admission دانشگاه ها مسئول رسیدگی به درخواست متقاضیان است. پس از کسب پذیرش باید مدارک لازم برای ویزای دانشجویی کانادا را آماده کرده و به سفارت این کشور مراجعه کرد.